Jak dobrze wykorzystywać źródła darmowego know-how?
Dzielimy się wiedzą
„Know-how stanowią ludzie – eksperci i specjaliści wąskich produkcyjnych dziedzin, a także dokumentacja (dane archiwalne, instrukcje obsługi, opisy procesów, nastawy maszyn, schematy dedykowanych układów wykonawczych). To także informacja o tym, po jakiej ścieżce powinno poruszać się ramię robota, by odpowiednio zgrzać ze sobą dwie płaszczyzny metalowe. Know-how może być więc technologiczny, osobowy czy optymalizacyjny itd., wynika on jednak zawsze z wiedzy i doświadczenia.
Jedyną drogą do wypracowania własnego firmowego know-how jest metoda prób i błędów. Kiedy robi się coś po raz pierwszy, poziom wiedzy osób pracujących w projekcie może być wysoki, jednak jeśli nie mają oni doświadczenia z danym procesem, praca będzie znacznie utrudniona.”
- Artykuł w pełnej wersji dostępny jest w wydaniu nr 1 (69) 2018 / styczeń-luty czasopisma branżowego Służby Utrzymania Ruchu wydawnictwa Forum Media Polska oraz w materiale załączonym poniżej.