Jakość procesu produkcyjnego – jak wpływa na finalny wyrób?
Dzielimy się wiedzą
„Zarządzanie jakością produktu to swoista klamra obejmująca wszystkie działania prowadzone przez przedsiębiorstwa produkcyjne. Dotyka weryfikacji dostawców, działu rekrutacji i HR, morale pracowników, stanu parku maszynowego, optymalizacji procesów produkcyjnych, sprzedaży i dostaw. Jakość obecna tylko na jednym z etapów nie ma większego znaczenia. Musi być obecna na każdym z nich na podobnym poziomie, by realnie poprawić percepcję produktu. Dlatego tak istotne jest, by wytwarzać w firmie atmosferę zaangażowania i zachęcać wszystkich, by pracowali świadomie – zgłaszali problemy, takie jak brak efektywności danego etapu, czy obszary do poprawy. Każde przedsiębiorstwo dysponuje całym zespołem wewnętrznych audytorów jakości, z których usług nie korzysta – swoich własnych pracowników.”
- Artykuł w pełnej wersji dostępny jest w wydaniu nr 4 (78) 2019 / lipiec – sierpień czasopisma branżowego Służby Utrzymania Ruchu wydawnictwa Forum Media Polska oraz w materiale załączonym poniżej.