Zarządzanie jakością i etyka jakościowa









Cel kursu:
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:- Posiada świadomość jakościową i poczucie odpowiedzialności za jakość
- Zna skutki nieodpowiedniej jakości
- Potrafi właściwie usytuować procesy i działania związane z zapewnieniem jakości
- Zna nowoczesne narzędzia i metody do wzmacniania jakości
- Zna dobre praktyki podejścia procesowego i analizy ryzyka
- Posiada niezbędną wiedzę jakościową wymaganą przez klientów i jednostki certyfikujące
Adresaci szkolenia / Sektor / Procesy:
- Dyrektorzy, menadżerowie, kierownicy, koordynatorzy, specjaliści, eksperci, mistrzowie, liderzy, inżynierowie.
- Motoryzacja, lotnictwo, RTV i AGD, przemysł kolejowy, przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe.
- Tłoczenie, zgrzewanie, spawanie, obróbka skrawaniem, wtryskiwanie, odlewnictwo.
Tryb szkolenia
Stopień kursu
Czas trwania
Miejsce szkolenia
Zobacz salę szkoleniową
Terminy szkolenia
Agenda
Cena szkolenia
Możliwość uczestnictwa online
Cena obejmuje
- Certyfikat ukończenia kursu w 2 językach – polskim i angielskim
- Skrypt szkoleniowy
- Materiały piśmiennicze np. notatnik, długopis (dot. szkoleń stacjonarnych)
- Kompleksową pomoc indywidualnie przydzielonych opiekunów kursu
- Karty Kursantów upoważniające do zniżek w wybranych gliwickich lokalach partnerskich (dot. szkoleń stacjonarnych)
Wymagania wstępne
Catering
Przeczytaj szczegóły
Kontakt
Szkolenia zamknięte
Certyfikat
Przeczytaj więcej
Zakwaterowanie
Zapraszamy do kontaktu
32 4111 000
info@emt-systems.pl
w celu skonsultowania trafności wyboru szkolenia
Program kursu
- Kontekst organizacji
- Jaki jest profil firmy?
- Jakie strony zainteresowane są powiązane z firmą?
- Które strony zainteresowane generują przychód, a które koszty?
- Świadomość jakościowa
- W jakim celu tworzy się politykę jakości w organizacji?
- Co to jest jakość?
- Dlaczego warto mieć własną definicję jakości?
- Systemy zarządzania jakością
- Co obejmuje system zarządzania jakością?
- Jakie są proponowane działania i oczekiwane korzyści z wdrożenia SZJ?
- Jaką rolę w zarządzaniu jakością odgrywa najwyższe kierownictwo?
- Podejście procesowe
- Czym jest proces?
- Jakie są przykładowe metody opisu procesu?
- Które procesy warto opisywać i dlaczego?
- Mapa procesów
- Jak wykonać dobrą mapę procesów?
- Dlaczego zrozumienie mapy procesów przesądza o skuteczności zarządzania?
- Jakie ryzyko niesie nadużywanie wskaźników KPI?
- Koszty jakości
- Co wspólnego z doskonaleniem jakości mają koszty?
- Jak rozróżnić koszty jakości?
- W jaki sposób analiza ryzyka pozwala zapanować nad kosztami?
- Wymagania klienta
- W jaki sposób definiowane są wymagania jakościowe?
- Jakie są rodzaje dokumentów jakościowych?
- Jak wymagania klienta przemienić w poprawną instrukcję?
- Charakterystyki wyrobów
- Jaka jest hierarchia charakterystyk specyfikujących wyrób?
- Co to jest matryca zapisów jakości?
- Jakim procedurom podlegają zapisy jakości?
- Narzędzia do budowanie świadomości jakościowej
- Jaki jest podstawowy warunek w zarządzaniu jakością?
- Jakie są narzędzia do budowania i wzmacniania świadomości jakościowej?
- Jakie są przeszkody we wzmacnianiu świadomości jakościowej?
- Odpowiedzialność za jakość
- Co wspólnego ze sobą mają role, odpowiedzialności i uprawnienia?
- Jak poprawnie zbudować zespół jakościowy?
- Jakie relacje powinny łączyć role produkcyjne i jakościowe?
- Wykorzystanie statystyki w zarządzaniu jakością
- Jaka jest istota statystycznego sterowania procesów SPC?
- W czym pomagają analizy statystyczne MSA?
- Kiedy zastosowanie statystyki jest błędem?
- Jakość wspomagana komputerowo
- Co to jest CAQ?
- Które elementy wspomagania jakościowego warto wdrożyć?
- Jakie ryzyko niesie automatyczne raportowanie i inicjowanie eskalacji?
- System kontrolno-pomiarowy
- Co to jest system pomiarowy?
- W jaki sposób system pomiarowy wpływa na poziom jakości produktu?
- Jakie są kryteria poprawnego doboru wyposażenia do pomiarów i badań?
- Zarządzanie wyposażeniem kontrolno-pomiarowym
- Jak zarządzać wyposażeniem wykorzystywanym do badania jakości?
- Kiedy należy wzorcować a kiedy legalizować?
- Jakie są wymagania odnośnie akredytacji?
- Laboratorium badawcze i wzorcujące
- Jakie są rodzaje laboratoriów?
- Czym jest dokument Zakres Laboratorium?
- Kiedy warto korzystać z laboratoriów zewnętrznych?
Poznaj naszą firmę
Nasi eksperci
Nasi instruktorzy posiadają kilkunastoletnie doświadczenie w kompleksowym zarządzaniu Laboratorium badawczo-wzorcującym światowej klasy producenta struktur metalowych i podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego.
Wieloletni praktycy we wdrażaniu i rozwijaniu systemów pomiarowych oraz ich integracji w ramach zarządzania informacją jakościową o procesie.
Specjaliści w zakresie metrologii długości i kąta, SPC, MSA i CAQ. Posiadają znajomość wyposażenia współrzędnościowej techniki pomiarowej między innymi firmy Zeiss, GOM, Creaform, Faro, Mora.
Autorzy wielu projektów w zakresie modernizacji i optymalizacji stanowisk kontrolno-pomiarowych, zyskujących miano Lessons Learned lub Best-Practise.
Trenerzy kadry metrologów, inspektorów jakości i inżynierów jakości i procesu. Organizatorzy międzynarodowych warsztatów doskonalących wdrożenie systemów pomiarowych i CAQ.
Współpracujący z wieloma firmami z branży motoryzacyjnej, lotniczej RTV i AGD.
Materiały szkoleniowe
- Skrypt szkoleniowy: Zarządzanie jakością i etyka jakościowa autorstwa instruktorów Centrum Szkoleń Inżynierskich EMT-Systems dotyczący przedmiotowego szkolenia.
Catering
Podczas każdego dnia szkoleniowego uczestnicy otrzymują:
- Nielimitowany dostęp do barku kawowego Cechownia Cafe, serwującego herbatę oraz wysokiej jakości świeżo zmieloną kawę. Barek wyposażony jest w:
- NECTO Karisma – profesjonalny ekspres włoskiej produkcji.
- THERMOPLAN BW 4 – profesjonalny ekspres szwajcarskiej produkcji.
- Dwudaniowy obiad – połączenie tradycyjnych, domowych smaków z posiłkami serwowanymi w restauracjach.
Do godz. 16:00 w kawiarence na I piętrze można zakupić również świeże kanapki, ciasta, słodkie i słone przekąski oraz zimne napoje. Po szkoleniu - od godz. 16:00 - zapraszamy do wypróbowania pysznych dań Restauracji Cechownia, przygotowanych przez najlepszych kucharzy w Gliwicach.