Szkolenia z zakresu
diagnostyki technicznej i wibroakustyki
Wibroakustyka jest działem akustyki zajmującym się zjawiskami sprzężenia pomiędzy drganiami akustycznymi i mechanicznymi. Wibroakustyka zajmuje się również metodami obniżania wibracji i hałasu maszyn podczas ich pracy.
Lista szkoleń: Diagnostyka maszyn
Najczęstszym zastosowaniem wibroakustyki jest dziedzina techniki zwana diagnostyką maszyn. Diagnostyka techniczna polega na określeniu stanu sprawności maszyny poprzez pomiar drgań mechanicznych i/lub hałasu w wybranych węzłach konstrukcyjnych maszyny. W zakresie analizy pomiarów stosuje się metody statystyczne oraz analizę widmową sygnałów. W wibroakustyce wykorzystywane są również metody obliczeń numerycznych wzajemnych relacji między rozkładami drgań maszyny i emitowanego hałasu. Pozwala to na określenie częstotliwości charakterystycznych oraz tłumień konstrukcji maszyny.
W diagnostyce technicznej wyodrębnia się następujące fazy o rosnącym stopniu trudności aplikacyjnej:
- detekcja niesprawności (np. zadziałanie alarmu przekroczenia progu stanu normalnego na podstawie wskazania czujnika),
- wyodrębnienie niesprawności (wskazania, który czujnik i jaka mierzona wielkość fizyczna wywołała alarm),
- ocena rozmiaru niesprawności (wpływ wagi niesprawności na możliwość dalszej eksploatacji),
- klasyfikacja (wskazanie, który rodzaj niesprawności ma, miał lub będzie miał miejsce).
Dlaczego warto z nami współpracować:
- działamy innowacyjne, skutecznie, elastycznie i szybko,
- stawiamy na jakość i praktyczne efekty, czego dowodem są pozytywne opinie uczestników szkoleń oraz ponowny wybór naszej firmy,
- cenimy sobie bardzo dobry klimat współpracy i wzajemne zaufanie,
- stawiamy na profesjonalne i kompetentne podejście do klienta,
- stosujemy systematyczny i zaawansowany monitoring naszych usług,
- jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie, uwagi i propozycje naszych Klientów,
- dysponujemy sprawdzoną, doświadczoną kadrą, stale podnoszącą swoje kwalifikacje,
- kładziemy duży nacisk na precyzyjne dostosowanie form szkoleń, metod ich przetwarzania oraz programów do potrzeb Klienta,
- budujemy długotrwałe więzi współpracy z naszymi Klientami oparte na wzajemnej satysfakcji.